Wednesday 15 August 2012

Bazar Ramadan Bandar Baru Uda

 Salam

Hari terkahir saya di JB saya decide nak pergi jalan-jalan di bazar ramadan untuk cari makanan berbuka, saja nak tukar selera sebab sebelum ni asyik beli food kat Galleria (Kotaraya) ataupun City Square je (since sorang-sorang jadi malas nak pergi jauh-jauh). Jadi petang semalam lepas siap kerja, saya pun menuju ke bazar ramadan Bandar Baru Uda. Walaupun dah nak dekat akhir-akhir ramadan, tapi saya dapati, masih banyak gerai menjual makanan berbuka yang dibuka.


Bila di tempat orang, saya biasanya akan beli makanan signature kat tempat tu sbb kadang-kadang di KL susah nak cari. Tu yang biasanya saya akan keliling dulu satu bazar ramadan then barulah saya akan decide nak beli makanan yang mana satu. 

Pusing punya pusing, saya tertarik nak merasa nasi ambang yang dijual di bazar tersebut. Nampak menyelerakan betul....


Jangkaan saya tak meleset, memang sedap rasa nasi ambang di bazar ramadan Bandar Baru Uda ni. Bagi rakan-rakan yang kebetulan ada di JB, jangan lupa cari nasi ambang yang saya cakapkan ni ye, memang menjilat jari..... :)

9 comments:

  1. saya jauh dr bandar jb, tak dapatle nak merasa nasi ambang yg akak ckp tu. tp mmg nmpk sedap, rugi betul x dpt nak mencube, ho2............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last time aku makan nasi ambang ni kat JB la. Rasa dia masa tu macam harem jer. Tapi yang kedai ni memang superb beb! Aku yang tak suka nasi ambang (pronounced: Ambeng) pun jadi stim semacam bila makan. Memang tangkap lalok punya.

      Delete
  2. memang sedap ruys, especially nasi ambang daging dia... tapi kalau nak lebih sedap, ambik nasi ambang special taruk ayam & daging, mmg tak cukup makan sebungkus, hehe.... ;)

    ReplyDelete
  3. nasi ambang ni mmg byk jual di jb, esp time bolan2 pose, teringat nasi ambang yg mak sy masakkan bile tgk gambo nora cherry tu

    ReplyDelete
  4. sedapnye kak nasi ambang dlm gamba tu, nak pi jb jauh pulak, hehehe

    ReplyDelete
  5. buat sendiri lebih sedap & mudah, ye tak?

    ReplyDelete
  6. anakdesa: betul tu, masakan ibu mmg susah nak challenge, esp lauk-lauk kampung

    lily: kat kl & selangor pun ada lily, cuma kena mencari la sikit. Kalau tak silap kat damansara utama ada cuma akak tak pasti di mana

    kak zaharah: iyelah, kebersihan pun lebih terjamin :)

    ReplyDelete
  7. cano nak wat sendri, mcm susah je resipinye, lgpun takot x sesedap yg beli kat kedai, maklumle, org baru berjinak2 nk memasak, hu3

    ReplyDelete
  8. so far aku x pnah try lg nasik ambang kt cni, tp pose dh abes, mane mau carik?? hu3.....

    ReplyDelete