Sunday 16 September 2012

Scrambled egg sandwich

Scrambled egg sandwich

Weekend ni saya dan suami pergi kenduri kawen rakan di Ampang. Since breakfast pun lewat tadi, dan masih kekenyangan, jadi saya saya cakap nak suami kita lunch kat kenduri je, tak yah saya penat-penat masak, hehe...

Breakfast tadi saya sediakan scrambled egg sandwich. Menu ni memang sedap dan mengenyangkan, simple pulak tu, kalau nak sediakan time hari kerja pun tak pe. Dan untuk rakan-rakan di luar sana yang ada anak-anak bersekolah, menu ni sesuai untuk anak-anak membawanya sebagai bekal ke sekolah. Selamat mencuba ye!
 
Bahan-bahan:
  • 2 keping roti (saya guna roti wholemeal)
  • 1 biji telur
  • 2 sudu besar butter
  • 1 sudu kecil lada hitam (ditumbuk/dikisar)
Cara-cara:
  1. Sapukan butter pada roti dan bakar roti hingga keperangan
  2. Panaskan butter dan masak bersama telur dan lada hitam. Pastikan telur sentiasa dikacau hingga betul-betul hancur.
  3. Letakkan telur di atas roti dan siap untuk dihidangkan.
Tips : Boleh juga diletakkan tomato hiris pada sandwich

2 comments:

  1. anak2 & bini x dak lg, bwk bekal tok diri sendri je la, buat sendri pn lepas ni, ho2, toce

    ReplyDelete
  2. sama2, skang ni buat utk diri sendiri, kang dh kawen buat utk isteri plak ;)

    ReplyDelete